Skip to content
Simfonica

Simfonica

Simfonica
  • Muzică
  • Evenimente
  • Critică muzicală
  • Video
  • Cultură
  • Local
  • Interviu
  • Contact
Simfonica

Simfonica

  • Muzică
  • Evenimente
  • Critică muzicală
  • Video
  • Cultură
  • Local
  • Interviu
  • Contact
Home>>Interviu (Page 2)

Categorie: Interviu

Interviu

Daniele Gatti: „Este întotdeauna interesant să descoperi muzici noi, să descoperi muzică scrisă de compozitorul Enescu”

Știind că ați avut diferite tipuri de colaborare cu acest ansamblu, vă rog să încercați să definiți ce reprezintă pentru dumneavoastră orchestra Academiei Santa Cecilia din Roma... A fost orchestra mea simfonică atunci când am fost numit director muzical aici, cu mult timp în urmă - era în 1992 și aveam 30 de ani. După ce am păstrat acest post cinci ani (până în 1997) am revenit aici cu regularitate ca invitat; ar trebui să spun, mai bine, un dirijor din familie căci relația stabilită s-a păstrat la un asemenea nivel de-a lungul vremii... Santa Cecilia reprezintă un colectiv excepțional și este - cred eu - cea mai importanta orchestră simfonică italiană, cu a sa lungă tradiție; și trebuie subliniat acest lucru chiar dacă pentru mulți Italia este cunoscută mai ales ca o patrie a operei (

Read More
Interviu

Norbert Anger: „A lipsit interacțiunea cu alţi muzicieni şi cu publicul, experienţa de a respira efectiv împreună muzica”

Născut în 1987 în oraşul Freital din landul Saxonia, Norbert Anger este unul dintre cei mai versatili violonceliști din generația lui, admirat pentru profunzime, expresivitate și virtuozitate, precum și pentru precizia și bogăția sunetului său. Cariera solistică și de interpret de muzică de cameră este frumos completată de activitatea în cadrul renumitei Orchestre a Capelei de Stat din Dresda și a Orchestrei Festivalului de la Bayreuth, precum și de activitatea didactică. Presupun că nu este pentru prima dată când veniți la București, având în vedere că sunteți instrumentist în cadrul Capelei de Stat din Dresda, o orchestră pe care ne-am bucurat de mai multe ori să o ascultăm în Festivalul Enescu. Am mai fost în Festival, cred ca deja de trei ori. Iubesc mult oraşul, îmi face plăcere să

Read More
Interviu

Andrea Marcon: „Nu putem vorbi de șanse reale să redescoperim lucrări bachiene”

Andrea Marcon - dirijor, clavecinist, organist şi muzicolog italian. La cei 58 de ani pe care i-a împlinit în 6 februarie, se numără printre cei mai respectaţi promotori ai curentului interpretării informate istoric, în momentul de faţă. Fondator, în 1997, al Orchestrei Baroce din Veneţia, Marcon revine la Bucureşti, în Festivalul "Enescu", pentru a oferi publicului român muzica lui Antonio Caldara. Duminică, 19 septembrie, de la 16 și 30 de minute, Marcon dirijează ansamblul vocal-instrumental "La Cetra" din Basel, al cărui director artistic este din 2009, între solişti regăsindu-se şi mezzo-soprana Magdalena Kožená. Concertul e transmis în direct la Radio România Muzical. Despre muzica lui Antonio Caldara, subiectul central al evenimentului, am discutat cu Andrea Marcon într-un interviu

Read More
Interviu

Oleg Caetani: „S-a spus că am făcut mult pentru promovarea creației enesciene chiar dacă nu am rădăcini pe teritoriul românesc ”

Dirijați pentru prima dată opera "Der Zwerg" (Piticul) de Alexander Zemlinsky; este un compozitor destul de puțin cunoscut în România.. Zemlinsky nu era prea faimos acum 30 - 40 de ani. Acum vreo trei decenii a început să fie cântată muzica lui de cameră, începând cu al său cvartet; de aici a apărut interesul pentru creația lui. Oamenii au început să îl perceapă ca o altă mare personalitate a epocii respective, alături de Mahler și Richard Strauss. Așa a devenit o realitate a vieții muzicale și s-ar putea vorbi chiar despre o "modă" Zemlinski, căci partiturile sale sunt din ce în ce mai frecvent interpretate. Opera "Piticul" a fost prezentată în Europa aproape peste tot: în numeroase teatre din Germania, la Florența în cadrul manifestărilor din "Maggio Musicale Fiorentino", în Franța -

Read More
Interviu

Pianistul Julien Libeer: „Lipatti a fost un fel de idol al adolescenței mele muzicale”

Pianistul Julien Libeer este unul dintre soliștii celui de al doilea concert susținut la Ateneu de Deutsche Kammerphilharmonie din Bremen; cel din 13 septembrie, dirijat de Cristian Lupeș.  Ce reprezintă Dinu Lipatti pentru dumneavoastră? J.L.: L-am întâlnit pe Dinu Lipatti (dacă pot spune astfel căci, evident, a murit cu aproape patru decenii înainte de a mă naște eu) dar l-am întâlnit pe când aveam 18 ani, prin intermediul unui profesor care mi-a vorbit despre înregistrările sale. Le-am ascultat și am avut un imens șoc: se degaja un mod de a concepe muzica pe care nu îl întâlnești prea des, deopotrivă multă rigoare și o mare libertate și am făcut o veritabilă pasiune pentru acest muzician, căutând să aflu cât mai multe despre biografia sa; așa am aflat că a și compus și mi-am dorit

Read More
Interviu

Cristian Măcelaru: „Prefer colaborarea în locul dictaturii”

Poate să-ți placă sau să nu fie neapărat pe gustul tău. Însă, obiectiv, e greu să contrazici afirmația conform căreia Cristian Măcelaru e, în prezent, cel mai bine cotat dirijor român după Sergiu Celibidache, prin prisma recunoașterilor și a pozițiilor oficiale pe care le ocupă. La 41 de ani împliniți în 15 martie, artistul plecat în America din Banat, la vârsta adolescenței, a colaborat deja cu cele mai faimoase ansambluri din America și Europa. Are, acum, calitatea de director artistic al Orchestrei Naționale a Franței și de dirijor principal al Orchestrei Simfonice a Radiodifuziunii din Köln, revenind cu regularitate în România pentru a susține inclusiv noi proiecte în care crede. E firesc, amabil și, dincolo de toate, respiră muzică prin fiecare gând al său. Despre revenirea la Bucureș

Read More
Interviu

Lahav Shani: „Aceasta este prima mea vizită în România”

Lahav Shani: La prima sa vizită în România, tânărul dirijor israelian – la conducerea Filarmonicii din Rotterdam – are ca soliști două nume prestigioase ale vieții muzicale internaționale.  Cum activitatea dumneavoastră se desfășoară pe două planuri – ca pianist și ca dirijor – v-aș întreba cum vă împărțiți timpul între aceste două tipuri de preocupări interpretative, de care sunteți mai apropiat în această perioadă? L.S.: Amândouă îmi sunt foarte dragi căci altfel nu m-aș fi îndreptat spre fiecare dintre ele, căci este foarte complicat să reușești să le combini una cu cealaltă. În mod firesc, pentru că am câștigat o competiție în 2013, cariera mea a pornit serios atunci în domeniul dirijatului iar ca pianist – ceva mai târziu. La început am cântat și dirijat în același timp concerte

Read More
Interviu

Jeremie Rhorer: „Sunt foarte încântat să vin la București, pentru prima dată în România”

Jérémie Rhorer:  Sunt foarte încântat să vin la București, pentru prima oară în România ,  într-un oraș despre care mi s-a vorbit mult că este foarte plin de viață din punct de vedere intelectual, foarte… deschis și atent – calități care au tendința să dispară în Franța – deci pentru mine este o destinație magnifică!  Nu sunteți la prima colaborare cu Deutsche Kammerphilharmonie din Bremmen! J.R.: Este o orchestră pe care o prețuiesc foarte mult deoarece are un mod de a concepe gestul interpretativ, muzica, în raport cu cel care a compus-o, printr-o flexibilitate aparte ce se modelează și sub aspectul creator și sub cel al virtuozității: ei lasă șefului de orchestră o totală libertate, îi oferă ocazia unei implicări reale în gestul interpretativ, cu puterea de a respecta așa cum cred

Read More
Interviu

Dmitri Sitkovetski: „Enescu, un mare compozitor, un violonist fenomenal, un mare profesor și un mare dirijor al timpului său”

Domnule Sitkovetski, prin felul în care v-ați regăsit ritmul în perioada pandemiei, sunteți dovada vie că muzica trebuie și poate să meargă mai departe și mă gândesc în primul rând la soluțiile virtuale pe care le-ați găsit, incluzând Opus Coronavirus și Preludiile Bukovina. D.S.: Există o sugestivă expresie englezească: „Necesitatea e mama invenției”, iar în perioada în care și eu, atât de obișnuit să mă aflu în turnee, am fost, ca fiecare, nevoit să rămân acasă, și realitatea de fiecare zi s-a schimbat complet. Nimeni nu știa cât avea să dureze și iată că, după un an și jumătate, încă ne afectează. Eu mă număr printre fericiții care au reînceput să revină pe scene destul de devreme și am fost de două ori deja, din primăvară, în România. Dar din martie 2020 a trebuit să îmi canalizez e

Read More
Interviu

Nicolas Altstaedt: „Viața noastră, a muzicienilor, este să descoperim piese, să le dăm viață, să le facem să sune și să le transmitem către public”

Muzicianul de origine franco-germană Nicolas Altstaedt are o activitate complexă, ca violoncelist, dirijor și director artistic. A făcut parte din programul BBC New Generation Artist 2010-2012. În 2012, Gidon Kremer i-a propus să devină succesorul său, ca director artistic al Festivalului de Muzică de Cameră Lockenhaus, iar în 2014, Adam Fischer i-a oferit postul de artistic director al Orchestrei „Haydn Philharmonie”, ansamblu alături de care concertează regulat. În luna mai 2021 ați fost invitat să dirijați Orchestra Filarmonicii „George Enescu” în finala Concursului Internațional „George Enescu”, secțiunea violoncel. Cum a fost această experiență pentru dumneavoastră, ca violoncelist și dirijor? N.A.: Am fost foarte bucuros când am primit această propunere, pentru că de obicei int

Read More

Navigare în articole

1 2 3 4
Video
Video

Beethoven | Concerto for Violin, Cello, and Piano in C major „Triple Concerto”

https://www.youtube.com/watch?v=h1hkOJYrZPo

Video

Șostakovici – Simfonia nr.10 – video 1975 (dirijor Bernard Haitink )

https://www.youtube.com/watch?v=U9I3G_-LVjg&t=1s

Video

Andrea Bocelli cântă „Ich Liebe Diech” împreună cu fiica sa de 8 ani

https://www.youtube.com/watch?v=kCN6TQZGWIg&t=8s ...

Interviu
InterviuMuzică

Gloria Barabancea: „Am descoperit pianul la 6 ani”

Pe artista Ozana Barabancea, o cunoaștem bine cu toții prin activitățile ei artistice și participarea în juriul emisiunii „Te Cunosc De Undeva”, de pe...

Interviu

Adriana Rotaru, directorul artistic al Festivalului Meridian: „Publicul din România are o concepție destul de limitată despre acordeon”

Între 7 și 14 noiembrie are loc la București festivalul de muzică contemporană Meridian, ale cărui manifestări sunt înregistrate, cele mai multe dintr...

Interviu

Flautistul Matei Ioachimescu: „Turneul Electric este o experiență completă”

Între 30 octombrie și 13 noiembrie se desfășoară Turneul Național Electric, conceput de flautistul Matei Ioachimescu, compozitorul Cristian Lolea și a

Critică muzicală
Critică muzicală

Silvia Șerbescu, una dintre cele mai impunătoare figuri muzicale ale secolului XX

Situată printre primii pianiști importanți produși de școala românească de pian, Silvia Șerbescu (n. 27 ianuarie 1903 - d. 22 aprilie 1965) se înscrie...

Critică muzicală

Igor Stravinski – compozitorul care a revoluționat muzica de balet

La 6 aprilie 2021 s-au împlinit 50 de ani de la moartea compozitorului Igor Stravinski, unul dintre cei mai importanți muzicieni ai secolului al 20-le...

simfonica.ro | 2022
  • Contact