Skip to content
Simfonica

Simfonica

Simfonica
  • Muzică
  • Evenimente
  • Critică muzicală
  • Video
  • Cultură
  • Local
  • Interviu
  • Contact
Simfonica

Simfonica

  • Muzică
  • Evenimente
  • Critică muzicală
  • Video
  • Cultură
  • Local
  • Interviu
  • Contact
Home>>Critică muzicală

Categorie: Critică muzicală

Critică muzicală

Silvia Șerbescu, una dintre cele mai impunătoare figuri muzicale ale secolului XX

Situată printre primii pianiști importanți produși de școala românească de pian, Silvia Șerbescu (n. 27 ianuarie 1903 - d. 22 aprilie 1965) se înscrie în rândul celor mai impunătoare figuri muzicale ale secolului XX. Născută într-o familie de intelectuali, cunoscători ai muzicii clasice, aceasta și-a cultivat talentul muzical încă din copilărie. Tatăl ei, Gheorghe Chelaru, era profesor de latină, greacă și română la Liceul Gheorghe Lazăr din București și la Școala Normală, Secretar General al Universității din București și autor de manuale școlare. Mama ei, Eliza Bunescu, era fiica lui Ioan Bunescu și nepoata lui Gheorghe Ionescu, ambii compozitori de muzică corală. Silvia Șerbescu (născută Chelaru) începe studiul pianului din anii școlii primare. În 1917, la vârsta de 14 ani, aceasta î...

Read More
Critică muzicală

Igor Stravinski – compozitorul care a revoluționat muzica de balet

La 6 aprilie 2021 s-au împlinit 50 de ani de la moartea compozitorului Igor Stravinski, unul dintre cei mai importanți muzicieni ai secolului al 20-lea. Primele sale lucrări, Focuri de artificii și Scherzo fantastic, îl entuziasmează pe impresarul Serghei Diaghilev, conducătorul vestitelor “Ballets Russes” din Paris, care îi comandă compoziții pentru ansamblul său. Rezultatul este muzica de balet Pasărea de Foc, a cărei reprezentație în 1910 stupefiază, dar și entuziasmează publicul parizian. Urmează Petrușka în 1911, o poveste muzical-coreografică pe motive ale folclorului rus. Cu următoarea operă, Ritualul primăverii, izbucnește însă scandalul. Publicul se împarte în două: pe de o parte adversarii, care nu se pot împăca cu mijloacele noi de expresie muzicală, pe de altă parte entuz

Read More
Critică muzicală

O privire asupra operei Aida, pe scena Operei Naționale din București

Articol preluat din ACORD - publicație a Universității Naționale de Muzică București Radu-Theodor Mancaș – Canto, master anul II Fiind pasionat de creația verdiană de operă și de asemenea de amplitudinea subiectelor cu caracter istoric, am decis ı̂n seara de 25 ianuarie să vizionez (ı̂n premieră personală) opera Aida. I􀆹ncă de la ridicarea cortinei, am fost surprins de decorul compus din elemente reduse ca număr, dar puternic ornamentate cu motive egiptene, semănând cu coloanele și zidurile templelor din Memphis (scenografia e semnată de Viorica Petrovici). Acest decor s-a dovedit a fi foarte versatil, utilizându-se aceleași elemente pe parcursul ı̂ntregului spectacol, fiind modificată doar poziționarea pe scenă și de multe ori doar orientarea acestora. Am fost pla

Read More
Critică muzicală

Interpretarea muzicală în vremuri de izolare

Articol preluat din ACORD - publicație a Universității Naționale de Muzică București prof.univ.dr. DHC Valentina Sandu-Dediu Cu intenția de a diversifica modul de evaluare pentru semestrul I, le-am props masteranzior care frecventează cursul Interpretarea – de la teorie la practică ı̂n acest an Academis să scrie cronici la evenimente muzicale live, alese ı̂n mod liber de fiecare. S-a dovedit un exercițiu bun acela al poziționării de cealaltă parte a baricadei, cea a ascultătorului critic, obligat sau devenit responsabil să reflecteze asupra a ceea ce aude. Am citit cu mare plăcere zeci de cronici și m-am decis, având susținerea redacției Acord, să le selectez pe acelea potrivite publicării, desigur cu ı̂ncuviințarea autorilor. Menționez că acest curs este frec

Read More
Video
Video

Beethoven | Concerto for Violin, Cello, and Piano in C major „Triple Concerto”

https://www.youtube.com/watch?v=h1hkOJYrZPo

Video

Șostakovici – Simfonia nr.10 – video 1975 (dirijor Bernard Haitink )

https://www.youtube.com/watch?v=U9I3G_-LVjg&t=1s

Video

Andrea Bocelli cântă „Ich Liebe Diech” împreună cu fiica sa de 8 ani

https://www.youtube.com/watch?v=kCN6TQZGWIg&t=8s ...

Interviu
InterviuMuzică

Gloria Barabancea: „Am descoperit pianul la 6 ani”

Pe artista Ozana Barabancea, o cunoaștem bine cu toții prin activitățile ei artistice și participarea în juriul emisiunii „Te Cunosc De Undeva”, de pe...

Interviu

Adriana Rotaru, directorul artistic al Festivalului Meridian: „Publicul din România are o concepție destul de limitată despre acordeon”

Între 7 și 14 noiembrie are loc la București festivalul de muzică contemporană Meridian, ale cărui manifestări sunt înregistrate, cele mai multe dintr...

Interviu

Flautistul Matei Ioachimescu: „Turneul Electric este o experiență completă”

Între 30 octombrie și 13 noiembrie se desfășoară Turneul Național Electric, conceput de flautistul Matei Ioachimescu, compozitorul Cristian Lolea și a

Critică muzicală
Critică muzicală

Silvia Șerbescu, una dintre cele mai impunătoare figuri muzicale ale secolului XX

Situată printre primii pianiști importanți produși de școala românească de pian, Silvia Șerbescu (n. 27 ianuarie 1903 - d. 22 aprilie 1965) se înscrie...

Critică muzicală

Igor Stravinski – compozitorul care a revoluționat muzica de balet

La 6 aprilie 2021 s-au împlinit 50 de ani de la moartea compozitorului Igor Stravinski, unul dintre cei mai importanți muzicieni ai secolului al 20-le...

simfonica.ro | 2022
  • Contact