Pe artista Ozana Barabancea, o cunoaștem bine cu toții prin activitățile ei artistice și participarea în juriul emisiunii „Te Cunosc De Undeva”, de pe Antena 1, însă dincolo de portofoliul ei artistic grandios, Ozana poartă cu mândrie și „pălăria”de mama a doi copii extraordinari: Gloria și Andrew, amândoi cu înclinații artistice. I-am descoperit performând pe scenă, într-un concert susținut de orchestra „Lumini Sonore”, dirijați fiind de mama lor, Ozana. Sclipirea din ochii Gloriei ne-a făcut să vream să aflăm mai multe despre ea și talentul ei la pian. Deși tânără și încă elevă în clasa a XI-a la Liceul „George Enescu” studiind pianul, Gloria Barabancea are o carieră de invidiat, construită cu efort, perseverență și multă credință. Când ai simțit că muzica/pianului este drumul t
Read MoreCategorie: Interviu
Adriana Rotaru, directorul artistic al Festivalului Meridian: „Publicul din România are o concepție destul de limitată despre acordeon”
Între 7 și 14 noiembrie are loc la București festivalul de muzică contemporană Meridian, ale cărui manifestări sunt înregistrate, cele mai multe dintre ele, de Radio România Muzical. Festivalul Internațional Meridian propune un Planetarium imaginar în care vom putea urmări, între 7 și 14 noiembrie, mișcarea diverselor constelații și curente sonore. Care va fi, în linii mari, parcursul ediției cu numărul XVI a festivalului? Festivalul Meridian, în premieră, se va desfășura și online pentru că avem încă șase concerte la București la care accesul publicului va fi permis respectând normele în vigoare. Este un festival care propune o temă incitantă. Echipa noastră, încă din 2019, când am preluat organizarea acestui festival, și-a dorit să creeze o identitate particulară în scena muzicii c
Read MoreÎntre 30 octombrie și 13 noiembrie se desfășoară Turneul Național Electric, conceput de flautistul Matei Ioachimescu, compozitorul Cristian Lolea și artistul multimedia Tom Brânduș. Cei trei propun spectacole audio-vizuale în orașe precum Brașov, Sibiu, Cluj-Napoca, turneul încheindu-se cu un eveniment la Sala Radio. Despre ce este vorba aflați de la flautistul Matei Ioachimescu. Mâine începe la Brașov Turneul Național Electric. Cum s-a conturat ideea acestui proiect? Cu mare bucurie vă anunțăm un turneu extraordinar al spectacolului Electric, pornit de la o idee colectivă, de la un grup extraordinar de oameni care, înainte de a colabora, își cunoșteau foarte bine activitatea, un grup de prieteni care, iată, au pus bazele unui spectacol cu totul și cu totul special. Compozitorul Cris
Read MoreVioloncelistul Ștefan Cazacu: „Este ceva proaspăt, este ceva nemaifăcut până acum, plin de viață”
Turneul Național Uvertura al Ansamblului PlaCello ajunge miercuri, 27 octombrie 2021, la Sala Radio. Ceaikovski, Mozart și Rossini sunt câțiva dintre compozitorii pe care îi veți putea audia, într-un program alcătuit integral din aranjamente ale unor uverturi. Impresii despre concertele de până acum din cadrul turneului, dar și despre evenimentul de la Sala Radio, ne-a oferit violoncelistul Ștefan Cazacu în interviul următor. Miercuri cântați împreună cu Ansamblul PlaCello pe scena Sălii Radio, într-un concert înscris în turneul național Uvertura. Este al patrulea din cele cinci evenimente pe care le propuneți. Cum a decurs turneul până în momentul de față? Turneul a fost plin de peripeții, plin de amuzament, concerte reușite și plin de viață. Primul concert din acest turneu l-am înc
Read MoreOpera Naţională Bucureşti prezintă în această săptămână o nouă producţie a operei „Norma” de Vincenzo Bellini. În cadrul spectacolelor cu titlu de premieră de vineri 22 şi, respectiv, duminică 24 octombrie 2021, rolul titular va fi interpretat de soprana Elena Moşuc. Mai multe informaţii despre această nouă producţie a Operei aflăm de la soprana Elena Moşuc: Ești, din nou, pe scena Operei bucureștene, de această dată pentru premiera spectacolului "Norma". Ultima producție cu acest titlu în care ai participat a fost cea de la Opera Regală din Sultanatul Oman, fiind precedată de alte patru producții europene. Cum te simți în această nouă montare de la București, care se realizează sub semnătura regizorală a lui Alice Barb? Eu mă simt foarte onorată și mulțumesc Operei Naționale București
Read MoreAndrei Fermeșanu, director artistic Opera Națională Română din Iași: „Urmează aniversarea de 65 de ani a instituției noastre”
Stagiunea 2021-2022 a Operei Naţionale Române din Iaşi s-a deschis în luna septembrie, până la finalul acestui an calendaristic fiind programate şi câteva spectacole-eveniment. Detalii despre programul Operei aflăm de la tenorul Andrei Fermeşanu, director artistic al Operei Naţionale Române din Iaşi: La Opera Națională Română din Iași, ați deschis stagiunea actuală încă din luna septembrie. Recent l-ați aniversat pe maestrul Corneliu Calistru, la împlinirea a 80 de ani și foarte curând va fi aniversarea instituției, 65 de ani de la primul spectacol. Ce evenimente principale vor fi în această primă parte a stagiunii? Ați descris foarte bine. Așa este. Printre cele mai importante evenimente pe care le avem în programare și care s-au desfășurat la acest început de stagiune, am avut anivers
Read MorePe parcursul festivalului Enescu de anul acesta au fost mai multe zvonuri care iată, acum se confirmă și noi ne bucurăm foarte mult, pentru că este o poziție foarte importantă pentru România pe care o ocupă acum Cristian Măcelaru, noul director artistic al festivalului Enescu. Care a fost filmul evenimentelor care a condus la această numire? Desigur, în vremurile în care trăim, prin social media, prin Facebook, prin Twitter, este foarte ușor pentru să se răspândească zvonuri și idei, propuneri, dar acest film, cum ați spus, a fost foarte simplu. A fost o întrunire împreună cu domnul ministru Gheorghiu, cu domnul Sergiu Nistor, consilier prezidențial, împreună cu domnul Mihai Constantinescu și am discutat împreună care ar fi viitorul festivalului Enescu și mi s-a propus dacă aș fi intere
Read MoreVineri, 1 octombrie 2021, va începe stagiunea prin care Opera Naţională București va sărbători împlinirea a 100 de ani de la instituționalizare. Dirijorul Daniel Jinga, managerul instituţiei a vorbit despre spectacolele la Radio România Muzical. În direct prin telefon acum, dirijorul Daniel Jinga, managerul Operei Naționale București. Bun găsit. Bine v-am găsit. Mulțumesc pentru invitație. Vineri, 1 octombrie, va începe stagiunea cu care opera bucureșteană împlinește 100 de ani de la instituționalizare. Primul spectacol este Tosca de Giaccono Puccini, în care invitat va fi apreciatul bas bariton galez, Bryn Terfel. A transmis deja un mesaj publicului ce poate fi urmărit pe pagina YouTube a Operei Naționale București. Cum decurg pregătirile pentru acest spectaco, care va fi reluat
Read MoreÎn perioada 1-5 octombrie vor avea loc ultimele 4 concerte din cadrul Turneului Naţional „Oglinzi”, ai cărui protagonişti sunt chitaristul Costin Soare şi violonistul Valentin Șerban. Acest turneu prilejuieşte şi lansarea a două albume semnate de chitaristul Costin Soare, rod a două proiecte distincte„Oglinzi”. Domnule Costin Soare, alături de violonistul Valentin Șerban veți susține în perioada 1-5 ctombrie a doua parte a turneului național Oglinzi. Cum ați gândit programul de această dată? Suntem cu ultimele patru concerte după prima tură pe care am avut-o în august. Este un program pe care l-am mai schimbat, pentru că ne dorim să aducem în fața publicului de la noi și alte piese decât cele cântate în prima parte, astfel că de data aceasta, pe lângă piesele pe care le-am cântat î...
Read MoreMihai Constantinescu: „Organizarea Festivalului Enescu – o nebunie pe care am încercat-o”
Directorul executiv al Festivalului Internaţional "George Enescu", Mihai Constantinescu, a apreciat că organizarea evenimentului în condiţiile pandemiei de COVID-19 a fost "o nebunie", dar care a presupus câştigarea unei "notorietăţi deosebite" a acestei manifestări. "Trebuie să revin la ceea ce a spus şi Sir Simon Rattle şi ceilalţi care au venit, cu care am discutat foarte mult legat de curajul pe care l-am avut să organizăm această ediţie a festivalului, pentru că a fost - efectiv acum ne dăm seama, după cele patru săptămâni - că a fost o nebunie pe care am încercat-o, dar pot să spun, poate nu e cazul, că este un festival de muzică clasică, dar, într-adevăr, cine nu riscă nu câştigă", a spus Constantinescu, la Sala Palatului, duminică, în ultima zi a celei de-a 25-a ediţii a Festiva
Read More