Home>>Interviu>>Violistul Răzvan Popovici, directorul Festivalului SoNoRo: „populația locală poate beneficia foarte mult de muzica aceasta extrem de frumoasă”
Interviu

Violistul Răzvan Popovici, directorul Festivalului SoNoRo: „populația locală poate beneficia foarte mult de muzica aceasta extrem de frumoasă”

Cea de-a III-a ediție a Festivalului SoNoRo Musikland va avea loc în perioada 30 iulie – 8 august 2021, în câteva sate și orașe din Transilvania: Brașov, Criș, Feldioara, Sighișoara, Prod, Meșendorf, Viscri și Măgura.

Detalii despre Festival aflăm de la violistul Răzvan Popovici, directorul Festivalului:

Festivalul SoNoRo Musikland a ajuns la cea de-a III-a ediție. Ați pornit de la zona bisericilor fortificate săsești, v-ați extins apoi în cadrul vechilor case țărănești, iar acum adăugați și câteva edificii importante din zona Brașovului, locuri în care se vor desfășura recitaluri și concerte de tip jam session. Din punct de vedere artistic – program muzical și interpreți, ce aduceți nou în această ediție și care sunt elementele constante care vor constitui tradiția acestui festival?

Cred că în acest an am reușit să dezvoltăm ideea inițială, prin care onorăm patrimoniul cultural, arhitectonic, muzical săsesc și german și, pe lângă bisericile fortificate și acele splendid restaurate case și curți interioare din diversele sate din zonă – că e Viscri, că e Criț, că e Prod – am extins festivalul și la Brașov pentru că Brașovul, evident (pentru această cultură extrem de importantă din zonă), este sufletul, inima acesteia. Și, evident, locurile, clădirile de acolo sunt extrem de ofertante.

Vom deschide festivalul în Bastionul țesătorilor, care între timp a devenit un fel de loc în care mai toți organizatorii de concerte revin, pentru că are o acustică foarte frumoasă, direcțiunea instituției este foarte deschisă, se poate colabora foarte bine cu ei. Și, nu știu, e o atmosferă shakespeariană și ne-am gândit că ar fi frumos să începem acolo festivalul.

Apoi, fiind în Brașov, nu vom evita Filarmonica, pentru că are o acustică bună, un pian excelent și este perfectă pentru un concert de muzică de cameră.

Iar din ce-am învățat anul trecut, din experiențele post-carantină cu concerte open air și cum să facem cel mai bine pentru a comoda un număr mare de oameni, pentru a bucura un număr cât mai mare de oameni, am decis să facem două concerte open air – unul, în Piața Brassai, care a fost foarte, foarte frumos restaurată, iar celălalt, în binecunoscuta Piață Sf. Ioan. Al doilea o să fie un concert final chiar cu Filarmonica din Brașov, deci zic că am reușit să dezvoltăm promițător Festivalul SoNoRo.

Revenind la concertul de deschidere, ce anume ați pregătit publicului?

Un buchet estival de piese foarte frumoase. Ioana Cristina Goicea și Diana Ketler vor cânta cele mai adorate piese ale lui Fritz Kreisler. Chitaristul Alberto Mesirca a ales un program foarte frumos și divers pentru chitară solo.

Vom începe concertul cu o piesă foarte iubită de public, Miniatura Aubade a lui George Enescu, iar piesa principală a serii, pe lângă alte câteva miniaturi, va fi Cvintetul cu clarinet al lui Wolfgang Amadeus Mozart.

Apropo de faptul că, până acum, concertele s-au desfășurat inclusiv în case tradiționale din sate săsești, care a fost impactul asupra locuitorilor de la sate? Participă în egală măsură cu turiștii sosiți special pentru a fi prezenți la concerte?

Nu știu dacă în egală măsură, dar de la an la an am observat un flux din ce în ce mai mare al localnicilor. Și dacă comunitatea este motivată (cum colegele mele de la SoNoRo au fost extrem de dedicate, au făcut Festivalul mai cunoscut), am avut câteva surprize foarte plăcute, mai ales la Meșendorf și la Viscri, unde localnicii au venit în număr foarte mare și bisericile nu mai erau deja încăpătoare… pentru că, evident, avem și publicul care vine special, care rezervă locuri, care caută concertele noastre. Deci, pe termen lung, sunt convins că și populația locală poate beneficia foarte mult de muzica aceasta extrem de frumoasă și benefică.

Sursa: Radio România Muzical